Jak zrobić zaokrąglony obrazek w Gimpie?

Przypomniałam sobie o moim starym blogu z instrukcjami na który dawniej wstawiałam instrukcje do Gimpa (gdy go jeszcze posiadałam) i postanowiłam że wstawię je i tutaj. Oczywiście niektóre fragmenty poprawię i niestety wiele obrazków pokazujących efekty zostało usuniętych.

Przepraszam jeśli coś jest nie jasne, ale te instrukcje pisałam mając może z 12 lat...
(Obrazki pomocnicze są popisane jako Madly-Insane.blog.onet.pl bo taki właśnie był adres tamtego bloga)

Otwieramy sobie jakiś obrazek. Np taki: 
  1. Wchodzimy w WARSTWA-> DUPLIKUJ WARSTWĘ
  2. Teraz klikamy na nasz oryginalny obrazek >>POMOC<<.
  3. Wchodzimy w WARSTWA->NOWA WARSTWA  i klikamy OK.
  4. Znów wchodzimy w nasz oryginalny obrazek. I go usuwamy poprzez kliknięcie na;  .
  5. Teraz wchodzimy w kopię tego obrazka (tak jak w punkcie oo3. tylko zamiast klikać na nasz oryginalny obrazek klikamy na 'kopia:tlo'.
  6. Wchodzimy w; ZAZNACZENIE->ZAOKRĄGLENIE i ustawiamy na ile chcemy:) ja ustawię sobie na 100:)
  7. Następnie wchodzimy w: ZAZNACZENIE->ODWRÓĆ
  8. Następnie wybieramy sobie gumkę do mazania z przybornika.
  9. I wymazujemy krawędzie:)
  10. Następnie jak już skończymy to klikamy na; OBRAZ->POŁĄCZ WIDOCZNE WARSTWY->ŁĄCZENIE.
  11. Później PLIK->ZAPISZ JAKO-> 'twoja nazwa.gif' (koniecznie jako .GIF lub .PNG! bo inaczej będzie białe tło dookoła!)
  12. Później na EKSPORTUJ-> ZAPISZ
mój efekt:
   

1 komentarz: